OLL: Korkeakouluopiskelijat välttämätöntä hyväksyä mukaan Liikkuva opiskelu -ohjelmaan!

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL) vaatii, että korkeakoulut ja niiden 300 000 opiskelijaa hyväksytään mukaan Liikkuva opiskelu -ohjelmaan. Jotta Liikkuva opiskelu -ohjelma voi onnistua, on korkeakouluopiskelu välttämätöntä huomioida ohjelmassa.

”OLL on iloinen hallituksen budjettiriihen päätöksestä laajentaa Liikkuva koulu-ohjelma lukiot ja ammattikoulut sisältäväksi Liikkuva opiskelu -ohjelmaksi. On kuitenkin täysin kestämätön ajatus, että korkeakoulut, korkeakouluopiskelu ja -opiskelijat jätetään Liikkuva opiskelu -ohjelman ulkopuolelle”, kommentoi Opiskelijoiden Liikuntaliiton puheenjohtaja Soile Koski-Aho.

”Tällä hetkellä vain kolmannes korkeakouluopiskelijoista liikkuu terveytensä kannalta riittävästi. Lisäksi korkeakouluopiskelijoiden arkeen sisältyy YTHS:n Korkeakouluopiskelijoiden terveystutkimuksen (2016) mukaan keskimäärin jopa yli 10 tuntia istumista päivittäin. On välttämätöntä, että Liikkuva opiskelu -ohjelman toimenpiteitä ja rahoitusta kohdistetaan myös korkeakouluopiskelijoiden fyysisen aktiivisuuden lisäämiseen”, linjaa OLL:n puheenjohtaja Koski-Aho.

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry.

Lisätietoja:

Puheenjohtaja Soile Koski-Aho, soile.koski-aho@oll.fi, +358 44 7800 211

Korkeakoululiikunnan erityisasiantuntija Jussi Ansala, jussi.ansala@oll.fi, +358 44 7800 214